چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 1 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۳:۴۲:۱۲

غول نفتی ایتالیا ضرر کرد

باشگاه خبری فراساحل: افت قیمت نفت باعث شد تا غول نفتی ایتالیا در سه ماهه پایانی سال 2015 ضرر کند. شرکت نفتی Eni ایتالیا اعلام کرد که در نتیجه افت قیمت نفت در سه ماهه پایانی سال 2015 ضرر قابل توجهی کرده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، در واکنش به ضرر سال گذشته خود، انی اعلام کرد که هزینه‎های سال 2016 خود را 20 درصد کاهش می‌دهد. این در حالی است که انی سال گذشته نیز هزینه‎های خود راه به همین شکل کاهش داده بود. بزرگترین شرکت ایتالیا از نظر سهم بازار، در سال جاری میلای همچنین قرار است که فعالیت‎های اکتشافی خود را کاهش دهد، با تامین‎کنندگان خود مذاکره دوباره‎ای انجام دهد و برخی از پروژه‌هایش را در کشورهایی از جمله عراق و ونزوئلا به تعویق بیاندازد. انی همانند بسیاری از شرکت‎های اکتشاف نفت دیگر، مجبور شده است تا فعالیت‎های خود را با نفت ارزان مطابقت دهد. بیشتر کارشناسان بر این باورند که قیمت‎های نفت حداقل تا سال آینده به بیش از 50 دلار برای هر بشکه نخواهد رسید. شرکت ایتالیایی پیش از این قیمت نفت را 90 دلار برای هر بشکه در فاصله سال‌های 2016 تا 2019 میلادی پیش‌بینی کرده بود اما اکنون این سطح را به 60 دلار برای هر بشکه کاهش داده است.


کلودیو دسکالتزی مدیرعامل انی، اعلام کرد که چنانچه قیمت نفت در سطح 50 دلار برای هر بشکه باشد وضعیت جریان مالی شرکت خنثی خواهد بود. وی که روز جمعه (7 اسفند 1394) در ایتالیا سخن می‌گفت، اظهار کرد که این وضعیت به معنی آن است که شرکت می‎تواند سود سهام خود را بدون نیاز به فروش دارایی‌ها و یا وام گرفتن بپردازد. قیمت نفت برنت در سه ماهه پایانی سال گذشته به 44 دلار برای هر بشکه رسید که 43 درصد کمتر از قیمت آن در مدت مشابه سال 2014 بود. مقدار ضرر انی در سه ماهه پایانی سال 2015 برابر با 8.46 میلیارد یورو (9.32 میلیارد دلار) بود. مقدار ضرر این شرکت در مدت مشابه سال 2014 برابر با 2.38 میلیارد یورو بود. درآمد این شرکت بزرگ نفتی نیز در این مدت بیش از یک سوم کاهش یافت و به 13.89 میلیارد یورو رسید. شرکت BP نیز در مدت مشابه بیشترین ضرر تاریخ خود را گزارش کرد، در حالیکه اکسون موبیل کمترین میزان سود خود پس از سال 2002 را شاهد بود.



  کد خبر : 1295
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :